Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Kompresor do pompowania opon, kół samochodowych

  • Info
  • Bestsellery

Znaczenie właściwego ciśnienia w oponach

a)      Bezpieczeństwo

Odpowiednie ciśnienie w oponach jest kluczowe dla zachowania kontroli nad pojazdem, zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych. Niewłaściwe ciśnienie może prowadzić do:

  • zmniejszonej przyczepności – „niedopompowane” lub „przepompowane” opony mają mniejszą powierzchnię styku z drogą, co wpływa na przyczepność

  • wydłużenia drogi hamowania  - niewłaściwe ciśnienie może wydłużyć drogę hamowania, zwiększając ryzyko kolizji

  • zwiększonego ryzyka przebicia opony - niedopompowane opony są bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne, takie jak przebicia czy rozerwania

b)     Komfort i efektywność

  • komfort jazdy - właściwe ciśnienie w oponach zapewnia optymalny komfort jazdy, redukując drgania i hałas

  • efektywność paliwowa - prawidłowo napompowane opony zmniejszają opory toczenia, co przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa

  • trwałość opon - utrzymanie właściwego ciśnienia przedłuża żywotność opon, zmniejszając ich zużycie

Proces pompowania opon w warsztacie

Przygotowanie

  1. Sprawdzenie sprzętu:

    • upewnij się, że kompresor, pistolet do pompowania i węże są w dobrym stanie technicznym

    • sprawdź poziom oleju w kompresorze (jeśli jest olejowy) i upewnij się, że jest odpowiednio naładowany (jeśli jest akumulatorowy)

  2. Ustawienie ciśnienia:

    • sprawdź zalecane ciśnienie dla opon w instrukcji pojazdu lub na naklejce znajdującej się na wewnętrznej stronie drzwi kierowcy

    • ustaw ciśnienie na kompresorze lub pistolecie do pompowania zgodnie z tymi zaleceniami

Pompowanie

  1. Podłączenie sprzętu:

    • podłącz wąż do kompresora i pistoletu do pompowania

    • upewnij się, że wszystkie złącza są szczelnie połączone, aby zapobiec wyciekom powietrza

  2. Usunięcie zaworu:

    • usuń zawór opony i nałóż końcówkę pistoletu do pompowania na zawór opony.

  3. Pompowanie:

    • włącz kompresor i rozpocznij pompowanie opony, monitorując ciśnienie za pomocą manometru

    • upewnij się, że ciśnienie jest równe zalecanemu wartościom.

  4. Kontrola ciśnienia:

    • regularnie sprawdzaj ciśnienie w oponie podczas pompowania, aby uniknąć przekroczenia zalecanego ciśnienia

    • jeśli ciśnienie przekroczy zalecaną wartość, użyj zaworu upustowego na pistolecie do pompowania, aby zmniejszyć ciśnienie

  5. Zakończenie:

    • gdy ciśnienie osiągnie odpowiednią wartość, wyłącz kompresor i odłącz pistolet do pompowania od zaworu opony

    • załóż zawór opony z powrotem na miejsce

Kontrola i testowanie

  1. Kontrola opon:

    • sprawdź wszystkie opony pod kątem właściwego ciśnienia

    • upewnij się, że wszystkie zawory są szczelnie zamknięte

  2. Testowanie:

    • po zakończeniu pompowania wykonaj jazdę testową, aby upewnić się, że ciśnienie w oponach jest prawidłowe i że opony zachowują się zgodnie z oczekiwaniami

Kompresory do pompowania opon i kół samochodowych są nieodzownym narzędziem dla każdego kierowcy oraz w warsztatach samochodowych. Utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach jest kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy, efektywności paliwowej i długowieczności opon. W tym artykule omówimy różne rodzaje kompresorów do pompowania opon, ich techniczne specyfikacje, zastosowania oraz wskazówki dotyczące wyboru najlepszego modelu.

Techniczne specyfikacje kompresorów - kluczowe parametry

  1. Maksymalne ciśnienie (bar / kPa/ MPa):

    • wysokie ciśnienie jest kluczowe dla pompowania opon samochodowych, szczególnie w większych pojazdach, takich jak SUV-y i ciężarówki

    • typowe maksymalne ciśnienie dla kompresorów do opon wynosi od 7 do 13 bar

  2. Przepływ powietrza,  wydajność sprężarki,  m3/min/ LPM

    • wyższe CFM oznacza szybsze pompowanie opon

    • typowe wartości przepływu powietrza dla kompresorów do opon to : 0,85 do 3,5 m3/min

  1. Czas pompowania:

    • czas potrzebny do napompowania opony od stanu całkowicie płaskiego do pełnego ciśnienia - jest to kluczowy parametr umożliwiający sprawną pracę  zwłaszcza w warsztatach wulkanizacyjnych.

    • szybsze kompresory mogą napompować oponę w ciągu kilku minut

  2. Zasilanie:

    • kompresory podręczne dla kierowców mogą być zasilane z gniazda zapalniczki samochodowej (12V), sieci elektrycznej (230V) lub z wbudowanego akumulatora

  3. Dodatkowe funkcje:

    • automatyczne wyłączanie - funkcja, która automatycznie wyłącza kompresor po osiągnięciu ustawionego ciśnienia

    • cyfrowe wskaźniki - wyświetlacze cyfrowe umożliwiają precyzyjne monitorowanie ciśnienia

    • wbudowane latarki - niektóre mobilne modele posiadają wbudowane latarki, co jest przydatne podczas pompowania w nocy.

Konserwacja sprężarki powietrza w 4 krokach!

  1. Regularne sprawdzanie poziomu oleju (dla kompresorów olejowych) - sprawdzaj poziom oleju regularnie i uzupełniaj lub wymieniaj go zgodnie z zaleceniami producenta.

  2. Czyszczenie filtra powietrza - regularnie czyść lub wymieniaj filtr powietrza, aby zapewnić optymalną wydajność kompresora.

  3. Sprawdzanie szczelności - regularnie sprawdzaj szczelność wszystkich połączeń i uszczelek, aby zapobiec wyciekom powietrza.

  4. Opróżnianie zbiornika - opróżniaj zbiornik z kondensatu, aby zapobiec korozji i zapewnić długą żywotność kompresora.


Kompresor bezolejowy do kół serii CIAO

Bezolejowe kompresory tłokowe dedykowane są profesjonalnym użytkownikom pojazdów kołowych. Sprężarki CIAO wyposażone są w napęd bezpośredni. Pojemność ich zbiornika różni się w zależności od modelu i wynosi 6l  oraz 24l. Wartością dodaną kompresora o większej pojemności są zlokalizowane na spodzie koła, które zdecydowanie ułatwiają przemieszczanie sprężarki po garażu czy innym obiekcie. Kompresory do kół osiągają maksymalne nadciśnienie 8 barów, a poziom ich hałasu wynosi 80 dba. Obie sprężarki do opon są typami produktów jednostopniowych i jednotłokowych. Moc silnika na poziomie 1,1 kW całkowicie wystarcza do prostego pompowania w warunkach garażowych.

Kompresor olejowy do kół samochodowych serii BIG PIONNER

Kompresory z napędem bezpośrednim cechują się wydajnością 0,25 m3/min. Te sprężarki tłokowe o pojemności zbiornika 20l osiągają nadciśnienie tłoczne 10 bar. Kompresor do kół wyposażony został w silnik o mocy 2,2 kW, a stopień hałasu wynosi 81 dba. Sprężarka do pompowania kół świetnie sprawdzi się w jako wyposażenie garażowe lub dla prostych czynności w firmach, gdzie pompowanie jest czynnością okazjonalną lub cykliczną.

Sprężarka olejowa do pompowania opon serii AMICO

Kompresory tłokowe z napędem bezpośrednim cechują się pojemnością zbiornika w wysokości 24l i 50l. Osiągają maksymalne nadciśnienie 8 bar, a ich wydajność wynosi 0,115 m3/min. Kompresor do pompowania tej serii cechuje się mobilnością ze względu na posiadane koła. Ich wartością dodaną jest 12- miesięczna gwarancja jakości. Kompresory do pompowania kół zalecane są do stosowania przez fachowych garażowców oraz w małych warsztatach wulkanizacyjnych (wersja z pojemnikiem 50 litrowym).

Bezolejowy kompresor do kół marki GENTILIN

Kompresory do pompowania kół serii GENTILIN charakteryzują się dużą rozpiętością pojemności zbiornika, wynosi on od 3l nawet do 90l. Dlatego też te bezolejowe sprężarki mają przeróżne zastosowanie. Zadowolą nie tylko mechaników i serwisantów, ale także malarzy, stolarzy i użytkowników w branży budowlanej. Niemniej jednak polecamy je tym mniejszym jak i większym potrzebom związanym z pompowaniem kół o różnej wielkości. Kompresory pracują pod maksymalnym nadciśnieniem tłocznym 10 bar, a podczas eksploatowania nie ulegają przegrzewaniu. Ich wydajność wynosi  0,15-0,4 m3/min. Silniki sprężarek do kół osiągają moc  1,8-3,4kW. Niektóre kompresory tej serii zaopatrzone są w koła, dlatego łatwo można je transportować. Sprężarka marki GENTILIN wykorzystywana może być w profesjonalnych warsztatach samochodowych i serwisach flotowych, choć klienci znajdą tutaj modele stricte garażowe.

Faq - Kompresory do kół - Najczęściej zadawane pytania

Kompresor do kół to urządzenie, które służy do pompowania powietrza do opon samochodowych, motocyklowych, rowerowych i innych.

Odpowiedni kompresor do kół zależy od wielkości i typu opony, a także od częstotliwości używania. Kompresor powinien mieć odpowiednią wydajność i ciśnienie, które są dostosowane do konkretnych potrzeb.

Korzystanie z kompresora do kół ma wiele zalet, takich jak szybkie i łatwe pompowanie, oszczędność czasu i wysiłku w porównaniu do pompowania ręcznego, a także możliwość ustawienia pożądanego ciśnienia.

Tak, kompresor do kół jest bezpieczny w użyciu, pod warunkiem, że jest używany zgodnie z instrukcjami obsługi. Należy pamiętać, że należy unikać przekraczania zalecanego ciśnienia, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia opony lub kompresora.

W tym dziale znajdziesz: