- Konserwacja w branży spedycyjnej, żeglugowej, offshore
Konserwacja w branży spedycyjnej, żeglugowej, offshore
Czy to banany z Ekwadoru, czy technologia i samochody z Dalekiego Wschodu - w dzisiejszych czasach transport towarów i surowców z całego świata jest czymś oczywistym. Statki odgrywają w tym ważną rolę - i to już od XV wieku! W tym czasie pierwsze wielkie europejskie mocarstwa otworzyły szlak morski, aby importować egzotyczne bogactwa, takie jak złoto, przyprawy czy jedwab z odległych krajów. Nawet dziś transport morski jest często bezpieczniejszy i bardziej wydajny niż lądowy czy lotniczy. A co WEICON ma z tym wspólnego?
Jak ważny jest transport morski?
Nie sposób wyobrazić sobie globalnego handlu bez żeglugi handlowej. Surowce, towary przemysłowe i konsumpcyjne są produkowane, uprawiane i konsumowane we wszystkich częściach świata. Większość globalnej wymiany towarów jest transportowana statkami. Międzynarodowa Izba Żeglugi (w skrócie ICS) twierdzi, że około 90 procent transgranicznego handlu towarami odbywa się drogą morską - w oparciu o wagę przewożonych towarów. Ponad 50 000 statków ze 150 krajów jest w ruchu na całym świecie.
Transport morski jest popularny przede wszystkim ze względu na stosunkowo niskie koszty frachtu, postęp w dziedzinie logistyki i stale rosnącą nośność statków. Oznacza to, że nawet nieporęczne i ciężkie ładunki (np. ładunki płynne, takie jak ropa naftowa lub towary masowe, takie jak węgiel i żwir) mogą być wygodnie przewożone z punktu A do punktu B. Byłoby to nie do pomyślenia w przypadku samolotu, a więc transportu lotniczego.
Naprawa i konserwacja - dwa ważne czynniki sukcesu w branży morskiej
Wysłane towary i surowce są oczekiwane na drugim końcu łańcucha dostaw i są pilnie potrzebne na przykład do dalszego przetwarzania. Jeśli czas dostawy wydłuża się lub dostawy są nawet całkowicie anulowane, jest to nie tylko frustrujące, ale także szkodliwe ekonomicznie.
Przyczyną irytujących awarii i opóźnień mogą być długotrwałe prace naprawcze lub oczekiwanie na części zamienne. Mimo że statki morskie i śródlądowe to solidne pojazdy zaprojektowane z myślą o długim okresie eksploatacji, szczególne warunki środowiskowe - wiatr, woda i pogoda - narażają je na duże obciążenia.
W tym przypadku wymagane są szybkie opcje naprawy, aby łańcuch dostaw nie musiał być przerywany na zbyt długo, a żegluga pozostała bezpieczna, wydajna i przyjazna dla środowiska w dłuższej perspektywie. Przyjazny dla środowiska? Tak, zgadza się! Ponieważ temat zrównoważonego rozwoju odgrywa również coraz ważniejszą rolę w branży żeglugowej.
Szybkie rozwiązania: Naprawy morskie z WEICON
Nasze produkty WEICON oferują inteligentne rozwiązania naprawcze dla przemysłu morskiego, zapobiegając długim przestojom i zakupowi drogich części zamiennych. Jest to nie tylko bardziej wydajne ekonomicznie, ale także bardziej przyjazne dla środowiska w dłuższej perspektywie. Przygotowaliśmy dla Państwa kilka interesujących przykładów napraw z branży żeglugowej!
Problem 1: Korozja wału sterowego steru kierunku
Wał sterowy na statku oceanicznym miał zostać naprawiony dla klienta w Polsce. Z biegiem czasu, z powodu wpływu środowiska, utworzyła się na nim warstwa korozji.
Opis rozwiązania
Usunięcie warstwy korozji poprzez obrócenie kolumny sterowej.
Czyszczenie obróconej kolumny sterowej za pomocą WEICON Spray Cleaner S.
Nałożenie WEICON Ceramic BL na wał ze stałym, powolnym obrotem.
Utwardzanie WEICON Ceramic BL po ośmiu godzinach powolnego obracania.
Zalety rozwiązania:
trwała, odporna na media powłoka chroniąca przed korozją
nieskomplikowana, szybka i ekonomiczna naprawa kolumny steru kierunku
Problem 2: Ścierające się powłoki
W Dubaju, w ramach ponownej certyfikacji, powleczono łącznie sześć śrub napędowych na trzech statkach.
Opis rozwiązania
Śruby napędowe zostały pokryte powłoką WEICON Ceramic BL w celu ochrony przed kawitacją i narostami.
Ze względu na właściwości techniczne WEICON Ceramic BL, podczas powlekania śruby nie występuje nierównowaga.
Zalety rozwiązania:
uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia
szybka naprawa bez długich przestojów
Problem 3: Nagromadzenie osadów na wale śruby napędowej
W Dubaju przeprowadzono również naprawę wału napędowego z brązu, który skurczył się o około 5 mm z powodu nagromadzenia się osadów.
Opis rozwiązania
Wał został obrócony w dół o 4 mm w negatywie i 200 mm w szerokości.
Czyszczenie za pomocą WEICON Spray Cleaner S.
Utworzenie tamy za pomocą taśm (3 mm).
Zastosowanie WEICON BR podczas powolnego obracania wału.
Powolne obracanie wału, również podczas utwardzania, aby zapobiec spływaniu WEICON BR.
Szlifowanie wału drobnym płótnem ściernym (ok. 0,2 mm).
Ponowny montaż wału napędowego.
Zalety rozwiązania:
uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia
prosta i oszczędzająca czas naprawa
dobra kompatybilność materiałowa i odporność WEICON BR na wodę morską
Problem 4: Pęknięcia w bloku cylindrów silnika statku
W Turcji na bloku cylindrów silnika okrętowego pojawiły się pęknięcia. Aby zapobiec krzyżowaniu się kanałów obiegu wody i oleju, pęknięcia miały zostać zagęszczone.
Opis rozwiązania
Czyszczenie uszkodzonych obszarów za pomocą WEICON Spray Cleaner S.
Uszczelnienie pęknięć między obiegami oleju i wody za pomocą WEICON Fast-Metal Minute Adhesive.
Zalety rozwiązania:
rozwiązanie naprawcze odporne na temperaturę, wodę i olej
brak ciepła podczas spawania
łatwa obróbka
Problem 5: Uszkodzona gumowa powłoka na błotniku portu
Odbojnica obiektu portowego dla statków wycieczkowych w Dubaju została poważnie uszkodzona w wyniku kilku manewrów portowych dużych statków.
Opis rozwiązania
Usunięcie luźnych kawałków gumy.
Czyszczenie za pomocą WEICON Spray Cleaner S.
Szorstkowanie uszkodzonych obszarów papierem ściernym.
Nałożenie podkładu WEICON Primer G.
Nałożenie WEICON Urethane 85.
Zalety rozwiązania:
wewnętrzna blacha stalowa jest chroniona przed wpływami zewnętrznymi dzięki naprawie
unikanie korozji
Problem 6: Uszkodzenie kawitacyjne wału napędowego statku
Kawitacja spowodowała uszkodzenie wału napędowego statku w Turcji, który musiał zostać naprawiony i wypełniony.
Opis rozwiązania
Wypełnienie szczelin za pomocą WEICON WR.
Powłoka antykorozyjna z WEICON Ceramic BL.
Końcowa powłoka chroniąca przed zwierzętami morskimi z WEICON Urethane 85.
Zalety rozwiązania:
uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia
szybka naprawa bez długich przestojów
Chemia przemysłowa WEICON do napraw morskich
Jak widać, nasze produkty mogą być wykorzystywane do rozwiązywania szerokiej gamy zastosowań w branży spedycyjnej - a wymienione powyżej przypadki to tylko przykłady! Naprawy w przemyśle morskim muszą być zawsze rozpatrywane indywidualnie. W zależności od mediów i naprężeń, na które narażone są materiały (woda morska, intensywne ciepło itp.), do naprawy należy stosować różne produkty.
W praktyce rozwiązania muszą być tak indywidualne, jak same przypadki napraw. Jako doświadczony i niezawodny partner, WEICON wspiera swoich klientów z branży żeglugowej. Polecamy produkty, wyjaśniamy i nadzorujemy ich użycie - najlepiej bezpośrednio na miejscu u naszych klientów!
Jesteś zainteresowany upcyklingiem w przemyśle? Zapraszamy do zakupów chemii technicznej w sklepie Pneumat oraz do kontaktu z naszymi specjalistami!
2023-08-18
Pneumat.
Autor:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno - Handlowych
Autor:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno - Handlowych
Zapisz się do newslettera i zyskaj dostęp do największej pneumatycznej bazy wiedzy!
Zyskaj dostęp do najnowszych artykułów, informacji o nadchodzących targach, wydarzeniach i mobilnych szkoleniach oraz promocjach w naszym sklepie internetowym!