Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Przepustnice pneumatyczne z napędem / siłownikiem pneumatycznym

  • Info
  • Bestsellery

W ofercie Pneumat System dostępna jest przepustnica pneumatyczna z napędem pneumatycznym Atlantis (typu WAFER) oraz serii Polaris (typu LUG).

Przepustnice pneumatyczne LUG dostępne są w rozmiarach od 1 1/2" do 12" (DN 40-DN 300). Zawory klapowe pneumatyczne dostępne zarówno typu jednostronnego jak i dwustronnego działania.

Przepustnice pneumatyczne WAFER oferowane są w przedziale od DN 40 do DN 200, a temperatura pracy napędu powinna oscylować w zakresie od +20 °C do +90°C. Napęd pneumatyczny w zaworze klapowym wykonany został z aluminium, posiada kąt obrotu 90°, a max. ciśnienie pracy nie powinno przekroczyć 10 bar. Podobnie jak w przypadku przepustnic pneumatycznych LUG, Pneumat System oferuje modele jednostronne jak i dwustronne.

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, prosimy o kontakt z naszym doradcą. 

Faq - Przepustnice z siłownikiem pneumatycznym - Najczęściej zadawane pytania

Kluczowym parametrem jest wielkość zaworu, na którym będzie montowany napęd. Warto sprawdzić tabliczkę znamionową lub kartę katalogową przepustnicy – znajdują tam niezbędne informacje do dobru napędu takie jak: moment obrotowy zaworu, wymiar trzpienia montażowego oraz wielkość owierceń na płycie montażowej.

Zawory klapowe z napędem pneumatycznym to przepustnice, które realizują funkcję otwórz/zamknij poprzez napęd obrotowy lub liniowy zasilany sprężonym powietrzem.

Napęd pneumatyczny zaworu klapowego przekształca energię sprężonego powietrza w ruch mechaniczny, który zmienia położenie klapy zaworu. W zależności od konstrukcji, siłownik może wykonywać ruch liniowy lub obrotowy.

Obsługa i konserwacja przepustnic  z siłownikiem pneumatycznym obejmuje regularne sprawdzanie i czyszczenie zaworu, wymianę uszczelek, smarowanie elementów ruchomych oraz kontrolę stanu siłownika. W przypadku uszkodzenia, napęd może wymagać naprawy lub wymiany.

Zalety zaworów klapowych pneumatycznych obejmują precyzyjne sterowanie przepływem, możliwość zdalnego sterowania szybka realizacja pracy przez siłowniki pneumatyczne oraz wysoką wydajność. Wadami mogą być wymagania dotyczące regularnej konserwacji, wyższa cena w porównaniu do zaworów manualnych oraz konieczność dostępu do źródła sprężonego powietrza.

Tak, zawory klapowe z siłownikami pneumatycznymi mogą być używane do kontroli przepływu różnych czynników roboczych, w tym gazów i cieczy, również cieczy abrazyjnych. Wybór odpowiedniej przepustnicy zależy od specyfiki medium, takiej jak temperatura, ciśnienie, lepkość czy właściwości chemiczne.

Tak, zawory klapowe z napędami pneumatycznymi mogą być łatwo zintegrowane z systemami automatyki przemysłowej. W tym celu wymagane jest dołożenie do napędu zaworu rozdzielającego który steruje napędem bądź wyłącznik krańcowy. Dzięki temu możliwe jest zdalne sterowanie zaworami, monitorowanie ich stanu oraz integracja z innymi systemami kontrolnymi i sensorycznymi.

Zasada działania siłownika ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania zaworu klapowego. Siłowniki mogą działać na zasadzie jedno- lub dwustronnego działania. W siłownikach jednostronnego działania, aby zmienić położenie dysku w przepustnicy, powietrze zasila komory siłownika tylko raz, natomiast powrót do pozycji początkowej odbywa się poprzez siłę sprężyn w napędzie. Natomiast w napędzie podwójnego działania, aby zmienić położenie przepustnicy, za każdym razem należy zasilić siłownik powietrzem.

Do najczęściej spotykanych problemów należą: uszkodzenia mechaniczne (np. uszkodzenia uszczelek, zatarcia), problemy z działaniem siłownika (np. niewystarczające ciśnienie zasilające), problemy z sterowaniem (np. uszkodzenia w systemie sterowania), oraz problemy związane z czynnikiem roboczym (np. korozja, zanieczyszczenia).

Tak, przepustnice z napędem pneumatycznym są bezpieczne w użytkowaniu, pod warunkiem prawidłowej instalacji, obsługi i konserwacji. W przypadku pracy z zaworami klapowymi z siłownikiem pneumatycznym, należy zawsze przestrzegać odpowiednich procedur bezpieczeństwa.

Materiały używane do produkcji zaworów klapowych z siłownikiem pneumatycznym zależą od specyfiki danej aplikacji. Najczęściej zwory klapowe wykonane są z żeliwa, a dysk ze stali nierdzewnej. Uszczelnienie w przepustnicy zależą od aplikacji i najczęściej są to NBR. EPDM, Viton, rzadziej można spotkać Silikon bądź teflon.

Zarówno zawory klapowe z siłownikiem pneumatycznym, jak i z siłownikiem elektrycznym służą do kontrolowania przepływu medium. Główną różnicą jest sposób sterowania siłownikiem. W przypadku siłowników pneumatycznych, jest to sprężone powietrze, podczas gdy w siłownikach elektrycznych, jest to prąd elektryczny. Wybór między tymi dwoma rodzajami siłowników zależy od specyfiki danej aplikacji, dostępności źródła zasilania, a także wymagań dotyczących siły działania i prędkości reakcji zaworu.

Category Manager

Opiekunem kategorii jest:
Kamil Baryń
Category Manager
E-mail: armaturaprzemyslowa@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydziału Mechanicznego. Swoją przygodę z pneumatyką zaczynał od pracy w dziale serwisu przy maszynach konfekcjonujących. Od 2011 roku rozwija dział armatury przemysłowej w Pneumacie. „Turysta przemysłowy”, który woli spotkania z Klientami na linii produkcyjnej od oglądania „Jak to jest zrobione”.

Category Manager

Opiekunem kategorii jest:
Kamil Baryń
Category Manager
E-mail: armaturaprzemyslowa@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydziału Mechanicznego. Swoją przygodę z pneumatyką zaczynał od pracy w dziale serwisu przy maszynach konfekcjonujących. Od 2011 roku rozwija dział armatury przemysłowej w Pneumacie. „Turysta przemysłowy”, który woli spotkania z Klientami na linii produkcyjnej od oglądania „Jak to jest zrobione”.

Skontaktuj się z nami wybierając interesujący Cię region



W tym dziale znajdziesz: