Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Seria D, wersja polimerowa

  • Produkty
Ciśnienie robocze:
1,5 - 10 bar
Ciśnienie robocze MPa:
0,15 - 1 MPa
Funkcja sterowania:
Z przepływem zwrotnym, Z odpowietrzeniem wtórnym
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 4
Manager Rozwoju Produktu

Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.

Manager Rozwoju Produktu

Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.



Faq - Blok przygotowania powietrza FRC DB Festo - Najczęściej zadawane pytania

Blok przygotowania powietrza FRC-DB Festo to zintegrowany system do kondycjonowania powietrza sprężonego, używany w aplikacjach pneumatycznych. Służy do filtrowania, regulacji ciśnienia i smarowania powietrza, co jest kluczowe dla optymalnej pracy i długowieczności urządzeń pneumatycznych.

Główne komponenty to filtr, regulator ciśnienia oraz smarownica. Filtr usuwa większość zanieczyszczeń  regulator ciśnienia utrzymuje ciśnienie na żądanym poziomie, a smarownica dostarcza olej do smarowania ruchomych części.

Typowe zastosowania obejmują automatykę przemysłową, systemy sterowania pneumatycznego, robotykę, montaż i inne aplikacje, gdzie czyste i odpowiednio skondycjonowane powietrze jest niezbędne.

Regulator ciśnienia utrzymuje stałe ciśnienie wyjściowe powietrza, niezależnie od fluktuacji ciśnienia wejściowego.

Materiały użyte w bloku to zazwyczaj tworzywa sztuczne wysokiej jakość i aluminium , które zapewniają trwałość i odporność na korozję.

Tak, jest zaprojektowany do pracy z większością typów kompresorów powietrza, ale ważne jest, aby dopasować specyfikację bloku do parametrów systemu kompresorowego.

Wymagania obejmują odpowiednie mocowanie bloku, zapewnienie dostępu do obsługi i konserwacji, oraz odpowiednie połączenie z systemem pneumatycznym.

Typowe problemy to zatory w filtrach, uszkodzenia uszczelnień, niewłaściwa regulacja ciśnienia i zużycie elementów smarownicy.

Konserwacja obejmuje regularne czyszczenie i wymianę elementów filtrujących, sprawdzanie i regulację regulatora ciśnienia oraz uzupełnianie oleju w smarownicy.

Tak, dostępny jest w różnych rozmiarach i konfiguracjach, aby dopasować się do różnych wymagań przepływu powietrza i ciśnienia w różnych aplikacjach.

Opcje montażu obejmują montaż na ścianie, panelu lub bezpośrednio na maszynie, zależnie od specyfikacji i wymagań instalacji.

Do aplikacji o wysokich temperaturach należy wybrać modele przystosowane do takich warunków, z uwzględnieniem odporności materiałów i uszczelnień na podwyższoną temperaturę.

Należy przestrzegać wytycznych bezpieczeństwa, w tym właściwej instalacji, regularnych kontroli, unikania nadmiernego ciśnienia i zapewnienia odpowiednich warunków pracy.

Niektóre modele mogą oferować zdalny dostęp i konfigurację, co ułatwia zarządzanie systemem i pozwala na szybką reakcję na zmieniające się warunki pracy.

Blok jest przystosowany do pracy ze standardowymi typami olejów smarujących.

Tak, blok FRC-DB Festo jest zaprojektowany do pracy w środowiskach z zmiennymi ciśnieniami. Regulator ciśnienia w bloku pozwala na utrzymanie stałego ciśnienia wyjściowego, nawet przy fluktuacjach ciśnienia wejściowego.

Blok oferuje różnorodne opcje połączeń, w tym standardowe gwinty NPT lub BSPP, które umożliwiają łatwą integrację z istniejącymi systemami pneumatycznymi.

Do ochrony przed przeciążeniami i szokami ciśnieniowymi stosuje się zabezpieczenia, takie jak zawory bezpieczeństwa, które automatycznie uwalniają nadmiar ciśnienia, oraz amortyzatory ciśnieniowe, które stabilizują ciśnienie w systemie.

Niektóre modele mogą być wyposażone w systemy ostrzegawcze, które sygnalizują nieprawidłowe warunki pracy, takie jak niskie ciśnienie, wysoka temperatura lub zanieczyszczenie filtrów.

Wymagania dotyczące przepustowości powietrza zależą od specyfikacji systemu pneumatycznego. Blok powinien być dobierany tak, aby jego przepustowość odpowiadała maksymalnemu zapotrzebowaniu na powietrze w aplikacji.