Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Regeneracja, naprawa siłowników pneumatycznych

  • Produkty
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 1
Produkcja siłowników pneumatycznych w 24h
Produkcja siłowników pneumatycznych od 20 lat!

Regeneracja siłowników obejmuje takie czynności jak:

- wymiana tłoczysk (stal chromowana-nierdzewna),

- wymiana uszczelnień,

- czyszczenie podzespołów, smarowanie siłownika

- wymiana profili aluminiowych,

- testowanie pod kątem nieszczelności w siłownikach,

- walcowanie tłoczysk ze stali nierdzewnej.

Regenerujemy większość dostępnych siłowników na rynku polskim. W przypadku braku możliwości regeneracji pomagamy w doborze nowych siłowników. Zgodnie z naszą ofertą regeneracja standardowych produktów odbywa się w 24h.



Wypełnij formularz przyjęcia siłownika pneumatycznego do naprawy

Formularz naprawy siłownika

Po otrzymaniu siłowników wycena i diagnoza trwa do 5 dni roboczych.

Faq - Regeneracja siłowników - Najczęściej zadawane pytania

Słowniki ulegają uszkodzeniu najczęściej na skutek zanieczyszczeń przez ciała stałe, wodę i smary. Przyczyną braku ich sprawności są przede wszystkim wyboczenia, źle dopasowane tempo pracy, nieodpowiednie smarowanie urządzenia oraz przekraczanie maksymalnych parametrów pracy siłownika pneumatycznego. Często obserwujemy zużycie uszczelnień, które mogą wynikać z niewłaściwej obsługi lub przeciążeń.

Nasza firma zajmuje się regeneracją i naprawą siłowników tłoczyskowych i beztłoczyskowych. Regenerujemy napędy pneumatyczne praktycznie wszystkich producentów. Czas naprawy napędu zależy od stopnia zużycia elementów składowych siłownika. Jeżeli regeneracja polega na myciu, wymianie uszczelnień, dorobieniu nowego tłoczyska czy nowego profilu/rury, smarowaniu i sprawdzeniu pod kątem szczelności to średni czas regeneracji siłownika to 1-2 dni robocze. W sytuacjach wyjątkowych możemy wykonać regenerację siłownika na cito w ciągu kilku godzin.

Dzień dobry, na początku proszę sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężonego powietrza na reduktorze. Dla optymalnej pracy siłownik powinien być zasilany sprężonym powietrzem o ciśnieniu pracy 6-7bar. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe to najprawdopodobniej jest nieszczelność powietrza na tłoku. Żeby zdiagnozować gdzie jest problem proszę zasilić tylną pokrywę siłownika tak, aby tłoczysko było w pozycji wysuniętej, a z pokrywy przedniej proszę wyprowadzić wężyk i zanurzyć go w wodzie. Jeżeli pokażą się "bąbelki" to znaczy, że siłownik jest nieszczelny przez tłok. Może Pan wysłać siłownik do regeneracji albo zakupić odpowiedni rozmiar zestawu naprawczego do siłownika NWT i wymienić uszczelnienia samemu.

Witam, oczywiście możemy zregenerować siłownik DGP. Żeby jednak zweryfikować w jakim stanie jest siłownik i czy opłaca się wykonać naprawę proszę o dostarczenie siłownika wraz z wypełnionym formularzem naprawy do naszej firmy. Po rozkręceniu i weryfikacji faktycznego stanu siłownika poinformujemy telefonicznie albo mailowo o kosztach serwisu. Jeżeli koszt naprawy przekroczy 70% ceny nowego siłownika, to oferta będzie zawierała również nowy siłownik oraz nasz zamiennik. Ostateczną decyzję czy siłownik będzie regenerowany czy jednak nowy podejmuje klient.

Regeneracja siłowników pneumatycznych to proces naprawy i odnowy siłowników, który obejmuje czyszczenie, wymianę zużytych lub uszkodzonych części (takich jak uszczelki, tłoki czy cylindry), a także ponowne smarowanie. Proces ten jest kluczowy dla utrzymania optymalnej wydajności i niezawodności maszyn pneumatycznych, a także dla przedłużenia żywotności urządzeń i minimalizacji czasu przestoju w produkcji
Pierwsze kroki w regeneracji siłowników pneumatycznych to:
  • dokładna inspekcja - ocenienie stanu siłownika, w tym sprawdzenie uszczelnień, tłoka, cylindra i innych komponentów
  • demontaż - rozłożenie siłownika na części pierwsze
  • czyszczenie - usunięcie wszelkich zanieczyszczeń, resztek oleju lub smaru
  • diagnoza - Identyfikacja zużytych lub uszkodzonych elementów, które wymagają wymiany
Zalecane techniki czyszczenia dla siłowników pneumatycznych obejmują:
  • czyszczenie chemiczne - stosowanie rozpuszczalników lub środków chemicznych do usunięcia trudnych plam i resztek oleju
  • płukanie - użycie specjalnych płynów do dokładnego spłukania wszelkich pozostałości po czyszczeniu
Efektywna wymiana uszczelnień obejmuje:
  • dokładne oczyszczenie miejsca uszczelnienia - usunięcie wszystkich zanieczyszczeń, które mogłyby wpłynąć na uszczelnienie
  • wybór odpowiednich uszczelnień - dobór uszczelnień odpornych na warunki operacyjne siłownika
  • precyzyjny montaż - upewnienie się, że uszczelnienia są prawidłowo zamontowane, co zapewnia ich efektywne działanie
  • test szczelności - sprawdzenie, czy po zamontowaniu nowych uszczelnień siłownik jest szczelny
Metody testowania po regeneracji obejmują:
  • test ciśnieniowy - poddanie siłownika działaniu ciśnienia powietrza, aby sprawdzić szczelność
  • test funkcjonalny - przeprowadzenie cykli pracy, aby upewnić się, że wszystkie komponenty działają prawidłowo
  • inspekcja wizualna - kontrola siłownika pod kątem ewentualnych nieszczelności, uszkodzeń czy nieprawidłowego montażu
Wybór smarowania powinien uwzględniać:
  • typ środowiska operacyjnego - smary odporna na temperaturę, wilgoć lub chemikalia, w zależności od warunków
  • kompatybilność z materiałami - smar kompatybilny z materiałami uszczelnień i komponentów siłownika
  • wymagania producenta - zalecenia producenta siłownika dotyczące typów smarów, które zapewniają optymalną wydajność i żywotność
Jeśli siłownik pneumatyczny nie spełnia specyfikacji po regeneracji, należy:
  • wymiana komponentów - możliwa wymiana dalszych zużytych lub uszkodzonych części, które mogły zostać przeoczone
  • testy funkcjonalne - ponowne przeprowadzenie testów funkcjonalnych, aby upewnić się, że wszystkie problemy zostały rozwiązane
  • konsultacja z ekspertem - w przypadku trudnych problemów, konsultacja z bardziej doświadczonym technikiem lub inżynierem może być niezbędnaa
Najczęstsze błędy to:
  • niedokładne określenie uszkodzeń może prowadzić do niekompletnych napraw
  • stosowanie części, które nie spełniają specyfikacji producenta, może wpłynąć na wydajność i trwałość siłownika
  • niewystarczające lub niewłaściwe smarowanie może przyspieszyć proces zużycia siłownika
  • nieprawidłowe złożenie siłownika może prowadzić do przecieków, zacięć lub innych problemów mechanicznych
Zalecenia dotyczące przechowywania obejmują:
  • przechowywanie w środowisku wolnym od wilgoci i zanieczyszczeń, które mogłyby uszkodzić siłownik
  • unikanie skrajnych temperatur, które mogą wpływać na materiały uszczelniające i inne komponenty siłownika
  • użycie środków ochronnych, takich jak oleje lub smary, które mogą zapobiec korozji i innym formom degradacji podczas przechowywania
Częstotliwość regeneracji zależy od kilku czynników:
  1. Warunki eksploatacyjne - siłowniki pracujące w trudnych warunkach, takich jak wysoka temperatura, wilgoć lub obecność chemikaliów, wymagają częstszych regeneracji.
  2. Intensywność użytkowania - siłowniki używane intensywnie powinny być regenerowane częściej niż te używane sporadycznie.
  3. Wyniki inspekcji - regularne inspekcje mogą pomóc określić, kiedy regeneracja jest potrzebna na podstawie stanu technicznego siłownika.

Dobierz produkt wypełniając formularz dla najbardziej popularnych wersji siłowników znormalizowanych.

Product Manager

Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Product Manager
E-mail: silowniki@pneumat.com.pl

Biogram

Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.

Product Manager

Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Product Manager
E-mail: silowniki@pneumat.com.pl

Biogram

Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.

Skontaktuj się z nami wybierając interesujący Cię region