- Regeneracja, naprawa siłowników pneumatycznych
Regeneracja, naprawa siłowników pneumatycznych
- Produkty
-
Regeneracja siłowników obejmuje takie czynności jak:
- wymiana tłoczysk (stal chromowana-nierdzewna),
- wymiana uszczelnień,
- czyszczenie podzespołów, smarowanie siłownika
- wymiana profili aluminiowych,
- testowanie pod kątem nieszczelności w siłownikach,
- walcowanie tłoczysk ze stali nierdzewnej.
Regenerujemy większość dostępnych siłowników na rynku polskim. W przypadku braku możliwości regeneracji pomagamy w doborze nowych siłowników. Zgodnie z naszą ofertą regeneracja standardowych produktów odbywa się w 24h.
Wypełnij formularz przyjęcia siłownika pneumatycznego do naprawy
Po otrzymaniu siłowników wycena i diagnoza trwa do 5 dni roboczych.
Faq - Regeneracja siłowników - Najczęściej zadawane pytania
Siłowniki ulegają uszkodzeniu najczęściej na skutek zanieczyszczeń przez ciała stałe, wodę i smary. Przyczyną braku ich sprawności są przede wszystkim wyboczenia, źle dopasowane tempo pracy, nieodpowiednie smarowanie urządzenia oraz przekraczanie maksymalnych parametrów pracy siłownika pneumatycznego. Często obserwujemy zużycie uszczelnień, które mogą wynikać z niewłaściwej obsługi lub przeciążeń.
Nasza firma zajmuje się regeneracją i naprawą siłowników tłoczyskowych i beztłoczyskowych. Regenerujemy napędy pneumatyczne praktycznie wszystkich producentów. Czas naprawy napędu zależy od stopnia zużycia elementów składowych siłownika. Jeżeli regeneracja polega na myciu, wymianie uszczelnień, dorobieniu nowego tłoczyska czy nowego profilu/rury, smarowaniu i sprawdzeniu pod kątem szczelności to średni czas regeneracji siłownika to 1-2 dni robocze. W sytuacjach wyjątkowych możemy wykonać regenerację siłownika na cito w ciągu kilku godzin.
Dzień dobry, na początku proszę sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężonego powietrza na reduktorze. Dla optymalnej pracy siłownik powinien być zasilany sprężonym powietrzem o ciśnieniu pracy 6-7bar. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe to najprawdopodobniej jest nieszczelność powietrza na tłoku. Żeby zdiagnozować gdzie jest problem proszę zasilić tylną pokrywę siłownika tak, aby tłoczysko było w pozycji wysuniętej, a z pokrywy przedniej proszę wyprowadzić wężyk i zanurzyć go w wodzie. Jeżeli pokażą się "bąbelki" to znaczy, że siłownik jest nieszczelny przez tłok. Może Pan wysłać siłownik do regeneracji albo zakupić odpowiedni rozmiar zestawu naprawczego do siłownika NWT i wymienić uszczelnienia samemu.
Witam, oczywiście możemy zregenerować siłownik DGP. Żeby jednak zweryfikować w jakim stanie jest siłownik i czy opłaca się wykonać naprawę proszę o dostarczenie siłownika wraz z wypełnionym formularzem naprawy do naszej firmy. Po rozkręceniu i weryfikacji faktycznego stanu siłownika poinformujemy telefonicznie albo mailowo o kosztach serwisu. Jeżeli koszt naprawy przekroczy 70% ceny nowego siłownika, to oferta będzie zawierała również nowy siłownik oraz nasz zamiennik. Ostateczną decyzję czy siłownik będzie regenerowany czy jednak nowy podejmuje klient.
- dokładna inspekcja - ocenienie stanu siłownika, w tym sprawdzenie uszczelnień, tłoka, cylindra i innych komponentów
- demontaż - rozłożenie siłownika na części pierwsze
- czyszczenie - usunięcie wszelkich zanieczyszczeń, resztek oleju lub smaru
- diagnoza - Identyfikacja zużytych lub uszkodzonych elementów, które wymagają wymiany
- czyszczenie chemiczne - stosowanie rozpuszczalników lub środków chemicznych do usunięcia trudnych plam i resztek oleju
- płukanie - użycie specjalnych płynów do dokładnego spłukania wszelkich pozostałości po czyszczeniu
- dokładne oczyszczenie miejsca uszczelnienia - usunięcie wszystkich zanieczyszczeń, które mogłyby wpłynąć na uszczelnienie
- wybór odpowiednich uszczelnień - dobór uszczelnień odpornych na warunki operacyjne siłownika
- precyzyjny montaż - upewnienie się, że uszczelnienia są prawidłowo zamontowane, co zapewnia ich efektywne działanie
- test szczelności - sprawdzenie, czy po zamontowaniu nowych uszczelnień siłownik jest szczelny
- test ciśnieniowy - poddanie siłownika działaniu ciśnienia powietrza, aby sprawdzić szczelność
- test funkcjonalny - przeprowadzenie cykli pracy, aby upewnić się, że wszystkie komponenty działają prawidłowo
- inspekcja wizualna - kontrola siłownika pod kątem ewentualnych nieszczelności, uszkodzeń czy nieprawidłowego montażu
- typ środowiska operacyjnego - smary odporna na temperaturę, wilgoć lub chemikalia, w zależności od warunków
- kompatybilność z materiałami - smar kompatybilny z materiałami uszczelnień i komponentów siłownika
- wymagania producenta - zalecenia producenta siłownika dotyczące typów smarów, które zapewniają optymalną wydajność i żywotność
- wymiana komponentów - możliwa wymiana dalszych zużytych lub uszkodzonych części, które mogły zostać przeoczone
- testy funkcjonalne - ponowne przeprowadzenie testów funkcjonalnych, aby upewnić się, że wszystkie problemy zostały rozwiązane
- konsultacja z ekspertem - w przypadku trudnych problemów, konsultacja z bardziej doświadczonym technikiem lub inżynierem może być niezbędnaa
- niedokładne określenie uszkodzeń może prowadzić do niekompletnych napraw
- stosowanie części, które nie spełniają specyfikacji producenta, może wpłynąć na wydajność i trwałość siłownika
- niewystarczające lub niewłaściwe smarowanie może przyspieszyć proces zużycia siłownika
- nieprawidłowe złożenie siłownika może prowadzić do przecieków, zacięć lub innych problemów mechanicznych
- przechowywanie w środowisku wolnym od wilgoci i zanieczyszczeń, które mogłyby uszkodzić siłownik
- unikanie skrajnych temperatur, które mogą wpływać na materiały uszczelniające i inne komponenty siłownika
- użycie środków ochronnych, takich jak oleje lub smary, które mogą zapobiec korozji i innym formom degradacji podczas przechowywania
- Warunki eksploatacyjne - siłowniki pracujące w trudnych warunkach, takich jak wysoka temperatura, wilgoć lub obecność chemikaliów, wymagają częstszych regeneracji.
- Intensywność użytkowania - siłowniki używane intensywnie powinny być regenerowane częściej niż te używane sporadycznie.
- Wyniki inspekcji - regularne inspekcje mogą pomóc określić, kiedy regeneracja jest potrzebna na podstawie stanu technicznego siłownika.
Dobierz produkt wypełniając formularz dla najbardziej popularnych wersji siłowników znormalizowanych.
Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Product Manager
E-mail: silowniki@pneumat.com.pl
Biogram
Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.
Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Product Manager
E-mail: silowniki@pneumat.com.pl
Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.
Skontaktuj się z nami wybierając interesujący Cię region