- Siłownik przegubowy
Siłownik przegubowy
- Produkty
-
Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl
Biogram
Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.
Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl
Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.
Siłowniki przegubowe pneumatyczne są jednym elementów automatyzacji procesów przemysłowych. Służą do napędzania różnych maszyn i urządzeń, takich jak: stoły obrotowe, manipulatory, prasy, kolektory itp.
Siłowniki przegubowe wykorzystywane są również w procesie spawania oraz motoryzacyjnym i wykonane są z uszczelnieniem tłoczyska chroniącym przed opryskami spawalniczymi. W standardzie posiadają amortyzację pneumatyczną.
Wykorzystywane są do automatycznego przesuwania, otwierania i zamykania różnych elementów maszyn i urządzeń. Dzięki temu umożliwiają one szybsze i bardziej efektywne wykonywanie różnych operacji przemysłowych. Do sterowania służą zawory 5/2
W przemyśle siłowniki przegubowe pneumatyczne są dostępne w różnych rozmiarach i konfiguracjach. Różnią się one między innymi skokiem cylindra, ciśnieniem roboczym czy prędkością pracy. Dostępne są również modele o różnych klasach dokładności oraz odporności na warunki środowiskowe.
W przemysłowych aplikacjach siłowniki przegubowe pneumatyczne są często stosowane w połączeniu z innymi elementami automatyzacji, takimi jak: zawory, przepustnice, czujniki, panele sterujące itp. Dzięki temu umożliwiają one precyzyjne i zautomatyzowane wykonywanie operacji w różnych gałęziach przemysłu.
Faq - Siłowniki przegubowe zaciskowe DW Festo - Najczęściej zadawane pytania
Siłowniki przegubowe zaciskowe Festo z serii DW to pneumatyczne urządzenia zaciskowe wykorzystywane do manipulacji i mocowania detali w automatyce przemysłowej. Charakteryzują się one dwustronnym działaniem i są przeznaczone do zastosowań wymagających precyzyjnego zaciskania i pozycjonowania elementów, takich jak montaż, testowanie, spawanie czy prace montażowe.
Zaletami siłowników przegubowych zaciskowych Festo są: wysoka precyzja działania, trwałość, niezawodność, łatwość instalacji, szeroki zakres sił zaciskowych, możliwość regulacji siły zacisku, oraz dostępność różnych rozmiarów i konfiguracji dopasowanych do specyficznych potrzeb aplikacji.
Siłowniki Festo DW umożliwiają realizację ruchu liniowego z możliwością przegubowego zacisku. Pozwala to na adaptację ruchu siłownika do nieregularnych kształtów części oraz umożliwia zaciskanie elementów z różnych kierunków.
Kluczowe parametry techniczne przy wyborze siłownika zaciskowego Festo DW to: zakres sił zaciskowych, skok roboczy, maksymalne ciśnienie robocze, temperatura pracy, prędkość działania, i rodzaj zastosowanego medium (najczęściej sprężone powietrze).
Siłowniki Festo DW są zaprojektowane do pracy z suchym, filtrowanym sprężonym powietrzem, wolnym od oleju. Zastosowanie odpowiedniego medium jest kluczowe dla utrzymania długotrwałej i efektywnej pracy siłownika.
Siłowniki Festo DW wymagają regularnej konserwacji, która obejmuje sprawdzanie szczelności połączeń, stanu uszczelnień oraz czyszczenie powierzchni zewnętrznych. Przegląd powinien być przeprowadzany zgodnie z zaleceniami producenta.
Zakres sił zaciskowych dla siłowników Festo DW może się różnić w zależności od modelu, ale zazwyczaj mieszczą się w przedziale od kilku do kilkuset newtonów.
Siłę zacisku można regulować poprzez zmianę ciśnienia roboczego w siłowniku. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu regulatorów ciśnienia w układzie pneumatycznym.
Siłowniki te są zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach przemysłowych i posiadają różne stopnie ochrony. W zależności od modelu, mogą mieć dodatkowe uszczelnienia chroniące przed zanieczyszczeniami.
Ciśnienie robocze dla siłowników Festo DW zazwyczaj mieści się w przedziale od 2 do 6 bar, jednakże dokładne wartości zależą od konkretnego modelu i powinny być zawsze sprawdzone w specyfikacji technicznej.
Siłowniki Festo DW mogą być łatwo zintegrowane z systemami sterowania za pomocą elektrozaworów, czujników położenia i odpowiednich interfejsów sterujących, umożliwiając precyzyjne kontrolowanie operacji zaciskania.
Tak, wiele modeli siłowników Festo DW może być wyposażonych w czujniki pozycji, które zapewniają informacje zwrotne o stanie zacisku, co jest szczególnie przydatne w zautomatyzowanych procesach kontrolnych.
Siłowniki Festo DW zwykle wykorzystują standardowe złącza pneumatyczne, takie jak gwinty metryczne lub NPT, które ułatwiają ich instalację w różnych systemach.
Siłowniki Festo DW są zaprojektowane do pracy w określonym zakresie temperatur. Wysoka temperatura może wymagać zastosowania specjalnych modeli odpornych na ciepło lub dodatkowego chłodzenia.
Festo oferuje możliwość dostosowania siłowników poprzez wybór odpowiednich rozmiarów, sił zaciskowych, długości skoku, a także opcji z różnymi rodzajami końcówek mocujących i czujników.
Skok roboczy siłownika Festo DW może się różnić w zależności od modelu, ale zazwyczaj mieści się w przedziale od kilku do kilkunastu milimetrów.
Siłowniki Festo DW są zazwyczaj wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium, co zapewnia ich wytrzymałość i odporność na korozję.
Zazwyczaj siłowniki są przygotowane do pracy w różnych środowiskach, ale w warunkach o dużej wilgotności mogą wymagać dodatkowej ochrony lub zastosowania wersji z materiałów odpornych na korozję.
Szybkość działania siłowników Festo DW jest zależna od wielu czynników, w tym od ciśnienia roboczego, rodzaju i długości połączeń pneumatycznych oraz mas obiektów zaciskanych. Wartości te powinny być dostosowane do konkretnych wymagań aplikacyjnych.