- Zespoły przygotowania sprężonego powietrza
Zespoły - stacje, bloki, zestawy przygotowania sprężonego powietrza
- Info
- Bestsellery
Bestsellery w tej kategorii
Zespół przygotowania powietrza - blok składający się z filtra powietrza, zaworu redukcyjnego oraz smarownicy tj. naolejacza. To kompleksowe rozwiązanie, którego celem jest filtracja powietrza, zredukowanie ciśnienia oraz nasmarowanie mgłą olejową. Stacje przeznaczone są do uzyskania powietrza zasilającego o preferowanych właściwościach. Blok przygotowania powietrza posiada budowę modułową, z tym że wymienność elementów możliwe jest w obrębie danej serii.
Oferujemy dobre jakościowo stacje przygotowania powietrza o przyłączach gwintowanych. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Pneumat System!
Charaktrystyka oferty zespołów przygotowania sprężonego powietrza
Oferujemy stacje i zespoły przygotowania sprężonego powietrza w kilku różnych seriach. Posiadamy bloki o zróznicowanych przepływach, duże wartości dedykowane są dla scentralizowanych i zdecentralizowanych instalacji sprężonego powietrza. W ofercie:
Zespół przygotowania sprężonego powietrza serii standard
Blok FR+L – dla przepływów 1100-4300 Nl/min. Regulacja między 0 a 12 bar. Filtracja na poziomie 20 mikrometrów oraz zakres gwintów od 1/4 do G1. Zestaw przygotowania powietrza z wydmuchem półautomatycznym-ręcznym i automatycznym próżniowym. Stacja przygotowania powietrza dla ciśnienia maksymalnego pracy 15 bar.
Blok F+R+L – j.w z różnym zakresem przepływów: od 1000 Nl/min – 4250 Nl/min.
Zespół przygotowania sprężonego powietrza serii standard-mini
Blok FR+L – zespół uzdatniania powietrza bez manometru dla małych gwintów G1/8 i G1/4. Regulacja 0-12 bar, filtracja 20 um, przepływ na poziomie 260 Nl/min. Maksymalne ciśnienie równe 15 bar.
Blok F+R+L – układ przygotowania sprężonego powietrza G1/8 i G1/4 z przepływem 280 Nl/min. Max ciśnienie wynosi 15 bar, regulacja i filtracja także bez zmian.
Zespół przygotowania sprężonego powietrza serii futura
Bloki serii futura wyróżniają się doskonałymi wartościami przepływu oraz industrialnym designem. Stacje przygotowania powietrza futura wyposażono w reduktory ciśnienia typu membranowego z systemem blokującym pokrętło. Ponadto stacja przygotowania powietrza oparta jest o system napełniania olejem smarownicy bez przestoju w cyklach pracy zespołu.
Blok FR+L – zespoły przygotowania powietrza o przyłączach od G1/4 do G1. Blok przygotowania powietrza futura o bardzo dobrym przepływie między 1800 a 12000 l/min. Bardzo duży wybór dodatków.
Blok F+R+L – stacja uzdatniania powietrza z równie dużym zakresem gwintów o przepływie do 1600 do 12000 l/min. Opcjonalnie duży asortyment osprzętu.
Stacje przygotowania sprężonego powietrza PSP – stacja o dużym zakresie złączy gwintowych z zakresem ciśnień 2.5 – 8 bar i przepływie od 2000 do 10000 l/min. Zespoły powietrza uszczelnione NBR ze szklanką wykonaną z polikarbonatu wraz z osłoną. Stacje posiadają tłumik hałasu i wkład filtra 5 um. Wśród akcesoriów znajdą Państwo kłódki do zaworów i reduktorów.
Zespół uzdatniania sprężonego powietrza serii flowline
Blok FR+L – stacja przygotowania powietrza dla ciśnień maksymalnych 12 i 16 bar dla obudów odpowiednio z tworzywa i metalu. Zespół z gwintami od G1/4 do G1 i półautomatycznym spustem kondensatu. Poziom filtracji stacji wynosi 5 um, a przepływ między 650 a 1000 l/min. Poliamidowy dozownik oleju o dozowaniu między 10 a 20 kropli na minutę. Kompleksowo akcesoria do zespołów.
Blok FR+L – stacja uzdatniania powietrza o przepływie między 800 a 1150 l/min.
Zespół przygotowania sprężonego powietrza serii multifix-mini
Blok FR+L – bloki przygotowania sprężonego powietrza z gwintem G1/8 i G1/4. Blok przygotowania powietrza o stałym przepływie równym 600 l/min. Stacja przygotowania sprężonego powietrza z zakresem regulacji ciśnienia od 0,5 do 10 bar, a ciśnienie max wynosi 12 bar.
Blok F+R+L – blok przygotowania powietrza przepływem równym 725 l/min.
Stacja przygotowania sprężonego powietrza multifix-mini – dla ciśnienia wejściowego od 2 do 16 bar i złączy G1/4, G1/2 i G1. Zespół przygotowania powietrza o przepływie od 1000 do 12000 l/min. Dodatkowo możliwość zakupu kłódki zabezpieczającej. Stacje z półautomatycznym zrzutem kondensatu.
Stacja uzdatniania sprężonego powietrza serii flowmatik
Blok FR+L o maksymalnym przepływie w zakresie 500-11500 l/min. Bloki sprężonego powietrza FR+L o filtracji 20 um i gwincie G1/4, G3/8 i G1/2. Stacja przygotowania powietrza o zakresie regulacji 1,5-12 bar.
Zestaw przygotowania sprężonego powietrza serii flowmatik ultra
Blok sprężonego powietrza FR+L z możliwością montażu naściennego. Zespół przygotowania powietrza o bardzo dużym przedziale gwintowym: od G1/8 do G1. Zakres regulacji z kolei wynosi między 1,5 a 8,5 bar. Maksymalna wartość przepływu wynosi od 500 do 5000 l/min.
Dobór zespołu przygotowania powietrza
Przy doborze bloku przygotowania sprężonego powietrza należy zwrócić uwagę na następujące elementy:
- wielkość przyłącza,
- wielkość przepływu,
- zakres regulacji.
Kolejnym ważnym punktem jest kolejność poszczególnych elementów bloku, tj. pierwszy powinien występować filtr, następnie reduktor ciśnienia i smarownica.
Warto również zwrócić uwagę na typ zaworu spustowego (automatyczny, półautomatyczny, ręczny). W przypadku wyboru spustu półautomatycznego, działanie warunkuje wcześniejsze odpowietrzenie układu.
W przypadku obawy manualnej zmiany nastawy przez osoby nieuprawnione, stosowane są modele z kłódkami, które eliminują to zagrożenie.
Odpowiedni dobór zestawu pozwala w pełni zoptymalizować pracę instalacji oraz uniknąć generowania się zbędnych kosztów spowodwanych np. wyborem zbyt dużego zespołu.
Zespół uzdatniania powietrza - rola w układzie pneumatycznym
Stacje uzdatniania powietrza odgrywają kluczową rolę w układach pneumatycznych: zapewniają poprawność pracy i bezawaryjność układów pneumatycznych, chronią przed niepożądanymi zanieczyszczeniami, wilgocią oraz wahadłowymi skokami ciśnienia.
Zadaniem zestawów uzdatniania powietrza jest zapewnienie smarowania elementów ruchomych, oczyszczanie powietrza przy użyciu wkładu filtracyjnego oraz regulowanie ciśnienia roboczego dla danej aplikacji.
Zwykle przed właściwym układem przygotowania powietrza stosuje się zawory pozwalające na odcięcie ich zasilania. Jednocześnie zawory te w stanie zamkniętym pozwalają na odpowietrzenie instalacji znajdującej się za zaworem. W modelach sterowanych ręcznie za pomocą kłódki eliminuje się możliwość nastawy przez osoby nieuprawnione. Zestawy przygotowania sprężonego powietrza są wykonywane o różnej wielości nominalnej i z różnymi przyłączami wtykowymi od G1/8” do G1” (mniejsze lub większe bloki dostępne są na zamówienie).
Szybka instalacja zestawu przygotowania sprężonego powietrza jest możliwa dzięki zoptymalizowanym systemom połączeniowym. Dzięki nim uzyskujemy szybki montaż i konfigurację poprzez 1/4 obrotu pierścienia zaciskowego. Poszczególne elementy układu są łatwo konfigurowalne, choć wybrane zestawy posiadają wyposażenie ułatwiające montaż polowy.
Przydatne rozwiązanie stanowi możliwość zablokowania pokrętła regulacyjnego w dowolnej pozycji poprzez wciśnięcie go w dół.
Proponowane zespoły przygotowania powietrza cechuje zwarta obudowa która współgra z estetycznym wyglądem. Dużym atutem jest nieskomplikowany demontaż zbiornika z mocowaniem bagnetowym. Wybrane modele posiadają osłony, które gwarantują ochronę zbiornikom na kondensat i olej.
Zespoły przygotowania powietrza jako podstawowa optymalizacja układu pneumatycznego
Dobór, wdrożenie i stosowanie właściwych elementów przygotowania sprężonego powietrza pozwala efektywnie zwiększyć żywotność układów pneumatycznych, podnieść efektywność pracy, zachować maksymalne bezpieczeństwo oraz niwelować niepotrzebne straty.
Optymalizacji układów sprężonego powietrza dokonać można już na poziomie instalacji bloków tj.:
* reduktora (odpowiadającego za ustalenie minimalnego poziomu ciśnienia dla danej aplikacji)
* filtra (dobrze dopasowany filtr ciśnieniowy do aplikacji to gwarancja zredukowania niepożądanych zanieczyszczeń i niekontrolowanych spadków ciśnienia)
* smarownicy (smarowanie efektywnie wpływa na zniwelowanie tarcia napędów pneumatycznych)
Konserwacja zespołów przygotowania powietrza
Okresowe sprawdzanie poprawności działania zespołów przygotowania powietrza jest nieodzowne podczas prac kontrolno-diagnostycznych.
Kondensat, który zbiera się w pojemniku filtra, nie może przekraczać określonego poziomu. Dla odprowadzenia kondensatu na zewnątrz przewiduje się przewód założony na zawór drenażowy znajdujący się najczęściej w dolnej części zbiornika. Odprowadzenie kondensatu odbywa się również poprzez wciśnięcie do góry zaworu spustowego.
Ważną rzeczą jest także dobór odpowiedniego oleju. Przyjmuje się że jedna kropla oleju wystarczy na 300-600 litrów powietrza. Regulacja jest przeprowadzana za pomocą pokrętła. Zespół w sposób automatyczny zapewnia odpowiednią dawkę oleju, proporcjonalnie do przepływu powietrza. Należy pamiętać o uzupełnianiu oleju za pomocą specjalnego przyłącza, które znajduje się w naolejaczu. Olej może być również dolany bezpośrednio do zbiorniczka, przy czym nie zalecane jest przekraczanie maksymalnej wartości poziomu oleju.
Opiekunem kategorii jest:
Magdalena Skotnica
Młodszy doradca ds. techniczno-handlowych
E-mail: przygotowaniepowietrza@pneumat.com.pl
Biogram
Absolwentka Mechaniki i Budowy Maszyn oraz Energetyki Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej. W firmie Pneumat poszerza wiedze z zakresu bloków przygotowania powietrza oraz zaworów bezpieczeństwa. Interesuje się odnawialnymi źródłami energii oraz możliwościami jakie płyną z wykorzystania naturalnych zasobów odnawialnych. Prywatnie miłośniczka podróży.
Opiekunem kategorii jest:
Magdalena Skotnica
Młodszy doradca ds. techniczno-handlowych
E-mail: przygotowaniepowietrza@pneumat.com.pl
Absolwentka Mechaniki i Budowy Maszyn oraz Energetyki Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej. W firmie Pneumat poszerza wiedze z zakresu bloków przygotowania powietrza oraz zaworów bezpieczeństwa. Interesuje się odnawialnymi źródłami energii oraz możliwościami jakie płyną z wykorzystania naturalnych zasobów odnawialnych. Prywatnie miłośniczka podróży.
Skontaktuj się z nami wybierając interesujący Cię region
Faq - Stacje przygotowania powietrza - Najczęściej zadawane pytania
Stacje przygotowania sprężonego powietrza najczęściej są to połączone ze sobą takie elementy jak: filtr, reduktor ciśnienia oraz smarownica. Zespoły takie najczęściej występują w dwóch konfiguracjach:
Zespół dwu-elementowy: Filtro-regulator Zespół trzy-elementowy: filtr + reduktor
+smarownica ciśnienia + smarownica
Zespoły takie stosuje się w celu przygotowania medium do prawidłowego funkcjonowania elementów w układach pneumatycznych. Pierwszym zadaniem jest oczyszczenie sprężonego powietrza z cząsteczek wody, oleju oraz ciał stałych. Kolejną podstawową rolą bloku jest zredukowanie ciśnienia do wymaganego poziomu roboczego. Ostatnim zadaniem układu jest naolejenie sprężonego powietrza, które ma na celu zmniejszenie eksploatacji elementów ruchomych urządzeń.
Zestawy uzdatniania sprężonego powietrza można dodatkowo uzupełniać o takie elementy jak :
- zawory kulowe 3/2
- jednostki powolnego startu
- elektrozawory 3/2
- kostki rozdzielające
- filtry dokładne, mikrofiltry oraz filtry z wkładem z węglem aktywnym
Wszystkie wspomniane elementy łączy się ze sobą specjalnie przystosowanymi do tego celu łącznikami.
Dobra praktyką jest monitorowanie parametrów roboczych takich jak poziom ciśnienia, temperatura obsługiwanego medium, stopień czystości sprężonego powietrza, wielkość przepływu czy klasa zawodnienia. Pamiętać należy o dostosowywaniu konstrukcji pod kątem marginalizacji spadków ciśnienia. Należy pamiętać o doborze elementów przygotowania powietrza w taki sposób, aby spełniały parametry przepływu.
Zawsze należy upewnić się, że ciśnienie jest odpowiednio ustawione przed użyciem urządzeń pneumatycznych. Regularnie sprawdzaj i wymieniaj wkład filtra , utrzymuj prawidłowy poziom oleju w smarownicy i regularnie sprawdzaj wszystkie połączenia w celu wykrycia ewentualnych wycieków.
Najczęstszymi problemami są zanieczyszczenie filtra, niewłaściwe regulowanie ciśnienia oraz niewłaściwe smarowanie. Te problemy mogą prowadzić do uszkodzeń urządzeń, awarii systemów pneumatycznych i innych problemów operacyjnych.
Powietrze wprowadzane jest do bloku, gdzie najpierw przechodzi przez filtr, który usuwa znaczącą większość zanieczyszczeń. Następnie przechodzi przez regulator ciśnienia, który obniża ciśnienie do poziomu wymaganego przez urządzenia. Na końcu powietrze przechodzi przez smarownicę podającą olej zamieniający się wskutek ciśnienia przepływającego powietrza w mgłę olejową.