Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Zautomatyzowane podnoszenie się ławy do wysokości stołu jadalnianego za pomocą sprężyny gazowej

Case Study – Jak dobraliśmy niezawodną sprężynę gazową do podnoszenia stołu?

Producent mebli borykał się z wciąż rosnącymi kosztami. Zdecydował się na wybór tanich komponentów do produkowanych stołów, jednak to nie rozwiązało problemu. Wykorzystywane sprężyny gazowe okazały się awaryjne, a koszty serwisu reklamacyjnego bardzo wysokie. Dobraliśmy właściwą do danej aplikacji spreżynę gazową, która pracuje niezawodnie. Klient od kilku lat nie otrzymał żadnej reklamacji usprawnionego produktu!

Sprężyny gazowe wykorzystywane mogą być do podnoszenia stołu

Nie zawsze wybór tańszych komponentów gwarantuje obniżenie kosztów w zakładzie. Słaba jakość detali może powodować zawodne funkcjonowanie gotowego produktu, co przyczynia się do licznych jego reklamacji. Koszty serwisu uszkodzonych produktów mogą przewyższyć te związane z wyborem droższych elementów, które zapewnią płynne działanie układu. Zadbanie o bezawaryjną pracę oferowanych rozwiązań jest niezwykle istotne nie tylko z punktu widzenia optymalizacji kosztów. Każdy przedsiębiorca dąży bowiem do zadowolenia swoich Klientów i ich lojalności przy kolejnych zakupach.

Jeden z naszych Klientów postanowił udoskonalić produkowane w swoim zakładzie ławy jadalnianej. Sprężyny gazowe, które dotychczas odpowiadały za zwiększanie ich wysokości, okazały się wadliwe.

Dowiedz się, jak usprawniliśmy proces podnoszenia stołów w przemyśle meblarskim

Nasz Klient jest producentem nietypowego rozwiązania do salonu. Koncepcja projektu to dwa w jednym, czyli ława przy komplecie wypoczynkowym i stół jadalniany. Ława po zwolnieniu blokady samoczynnie podnosi się do wysokości stołu jadalnianego. Klient korzysta z tanich i jak się okazało słabych jakościowo sprężyn gazowych. Duża ilość reklamacji przyczyniła się do poszukiwania zamiennego produktu.

Zastany proces:

  • W zakładzie produkuje się ławy z możliwością samoczynnego podnoszenia się do wysokości stołu jadalnianego.

  • Za podnoszenie się ławy odpowiada wbudowana sprężyna gazowa.

  • Sprężyny sprowadzane są z Chin w niskiej cenie.

  • System jest zawodny, sprężyny nie pracują płynnie i często ulegają awariom.

  • Klienci z różnych krajów zgłaszają reklamacje zakupionych produktów.

  • Serwis zareklamowanych produktów przebiega u Klienta.

  • Wyjazd reklamacyjny serwisanta jest bardzo kosztowny (wynosi nawet 500 euro).


Usprawniony proces:

Oferowana przez naszego Klienta ława skategoryzowana jest jako produkt premium. Wiedzieliśmy zatem, że musi być ona całkowicie bezawaryjna, estetyczna i bezpieczna w użytkowaniu. Była to nietypowa aplikacja, dlatego przed wdrożeniem rozwiązania przeprowadziliśmy liczne i czasochłonne testy. Dzięki temu mieliśmy pewność, że wybraliśmy najlepsze z możliwych rozwiązań. Do realizacji rozsuwania się ławy na wysokość stołu odpowiednią okazała się sprężyna gazowa 8/18 170N o skoku 250mm.

Rysunek sprężyny gazowej 8/18 170N o skosku 250mm

Zaproponowany przez nas siłownik gazowy był droższy od wcześniej stosowanego, jednak w finalnym rozrachunku koszty zakładu zmalały. Po kilku latach stosowania naszego produktu, producent mebli nie ma ani jednej reklamacji, co przełożyło się na realne oszczędności i zaufanie Klientów.

Niezawodne
rozwiązanie

Optymalizacja
Procesu

Właściwy
dobór

Oszczędne
Rozwiązanie


Gdzie jeszcze sprawdzi się to rozwiązanie?

Sprężyny gazowe wykorzystywane są w wielu aplikacjach, gdzie potrzebne jest podnoszenie, przytrzymywanie, naciskanie lub ciągnięcie elementów bez wykorzystania siły zewnętrznej. Rozwiązanie sprawdzi się w przemyśle meblarskim, motoryzacyjnym, chemicznym, farmaceutycznym, spożywczym i wielu innych.

Ikona przemysłu meblarskiego

Przemysł
meblarski

Ikona przemysłu motoryzacyjnego

Przemysł
motoryzacyjny

Ikona przemysłu spożywczego

Przemysł
spożywczy

Ikona przemysłu chemicznego

Przemysł
chemiczny

Ikona przemysłu farmaceutycznego

Przemysł
farmaceutyczny


Stosowane w Twojej firmie rozwiązania są zawodne, a Klienci zgłaszają coraz więcej reklamacji zakupionych produktów? Skontaktuj się z naszym mobilnym doradcą techniczno-handlowym obsługującym Klientów na Twoim terenie. Odwiedzi Twój zakład i pomoże wybrać bezawaryjne produkty, które wesprą Twój biznes!


2023-03-17

Pneumat

Regionalny Inżynier Sprzedaży

Autor:
Mirosław Sosna
Regionalny
Inżynier Sprzedaży

Regionalny Inżynier Sprzedaży

Autor:
Mirosław Sosna
Regionalny
Inżynier Sprzedaży




Zapisz się do newslettera i zyskaj dostęp do największej pneumatycznej bazy wiedzy!


Zyskaj dostęp do najnowszych artykułów, informacji o nadchodzących targach, wydarzeniach i mobilnych szkoleniach oraz promocjach w naszym sklepie internetowym!