- Zawory kulowe sterowane elektrycznie
Zawory kulowe sterowane elektrycznie
- Info
- Bestsellery
Bestsellery w tej kategorii
Wyprzedaż!
To grupa elektrozaworów majaca zastosowanie do pracy z neutralnymi gazami i cieczami o maksymalnej lepkości 120mm²/s. W ofercie dostępny jest wariant wykonany ze stali nierdzewnej do bardziej wymagających zastosowań.
Oferta zaworów kulowych elektrycznych
Pneumat System dostarcza następujące rodzaje zaworów kulowych z napędem elektrycznym :
Zawory sterowane elektrycznie gwintowane z mosiądzu
Zawory elektryczne dostępne są w następujących seriach:
a) Seria 350 – elektrozawór kulowy do wody, różnego rodzaju cieczy i gazów nieagresywnych. Mogą być sterowane napięciem zmiennym i stałym 80-240V lub 12-48V. Elektrozawory posiadają napęd elektryczny z manualnym przesterowaniem, czujnikiem i ogranicznikiem mom. obr. Możliwe uszczelnienie teflonowe i viton. Zawory kulowe ze złączem od G1/2 do G2, DN 15 – DN 50.
b) Seria LYBRA – elektrozawór wodny od G1/2 do G2 z kątem obrotu 90°C.
c) Seria TOTAL – elektrozawór do wody ze złączem od G3/8 do G3. Dedykowana temperatura pracy wynosi od -20°C do +80°C.
Zawór kulowy trójdrożny z siłownikiem elektrycznym
Seria TRIFLUX w mosiężnym wykonaniu materiałowym. Wymiary od G1/2 do G2. Zastosowane uszczelnienie – NBR.
Zawory kulowe sterowane elektrycznie gwintowane ze stali nierdzewnej
Proponowane serie zaworów elektrycznych z tej grupy to: SUN WP, VEGA, TITAN, 350. Elektrozawory do wody o przyłączach od G1/4 do G2. Dostępne w wariantach z uszczelnieniem PTFE i Viton.
Trójdrożne zawory kulowe z napędem elektrycznym ze stali szlachetnej
Serie GEMINI i MOON 3W w wymiarach od G1/4 do G2 , DN 15 – DN 100.
Zawory kołnierzowe sterowane elektrycznie
Elektrozawory kulowe w 6 seriach o wymiarach od DN15 do nawet DN 200
Zawory elektryczne klapowe
Seria ATLANTIS i POLARIS w rozmiarze od G1 1/2 do G16.
Faq - Zawory kulowe z siłownikiem elektrycznym - Najczęściej zadawane pytania
Kluczowe kwestie bezpieczeństwa obejmują prawidłową instalację elektryczną, ochronę przed przeciążeniami i zwarciem, a także zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem.
Tak, istnieją modele przeznaczone do pracy w wysokociśnieniowych środowiskach, ale ich wybór powinien zależeć od specyfikacji ciśnieniowych i materiałowych zaworu.
Funkcje sterowania mogą obejmować sterowanie on/off, regulację proporcjonalną, pozycję bezprądowo bezpieczną i sterowanie np. poprzez Bluetooth.
Tak, wymagają regularnej konserwacji, w tym sprawdzania stanu elektrycznego siłownika, mechanizmów ruchomych i uszczelek.
Wyzwania obejmują zapewnienie kompatybilności elektrycznej i mechanicznej, integrację z systemami sterowania oraz dobór w zależności od warunków pracy.
Główna różnica polega na źródle energii: elektryczne zawory są napędzane prądem, podczas gdy pneumatyczne wykorzystują sprężone powietrze. Różnią się też czasem przesterowania, kosztem oraz brakiem możliwości pracy ciągłej w przypadku napędów elektrycznych.
Należy uwzględnić ciśnienie robocze, średnicę przelotową, rodzaj medium, temperaturę pracy, parametry elektryczne siłownika oraz wymagania dotyczące materiału zaworu.
W porównaniu do niektórych innych typów napędów, zawory kulowe z napędem elektrycznym mogą być bardziej energooszczędne, szczególnie w systemach z automatycznym sterowaniem i inteligentnym zarządzaniem energią.
Opcje zdalnego sterowania mogą obejmować połączenia przewodowe lub bezprzewodowe, interfejsy do systemów automatyki budynkowej, a także możliwość sterowania za pomocą aplikacji mobilnych.
Tak, ale wymagają zastosowania materiałów odpornych na korozję, takich jak stal nierdzewna oraz odpowiedniego zabezpieczenia siłownika.
Funkcje zabezpieczające mogą obejmować automatyczne wyłączanie w przypadku awarii, funkcje awaryjnego zamknięcia, a także zabezpieczenia przed przeciążeniami.
Wyzwania obejmują zapewnienie prawidłowego połączenia elektrycznego, mechanicznego dopasowania do rurociągu oraz dostępność miejsca na instalację siłownika.
Tak, są odpowiednie do systemów z zmiennym przepływem, ale wymagają precyzyjnego sterowania siłownikiem do regulacji przepływu.
Przyszłe kierunki rozwoju mogą obejmować zwiększoną integrację z inteligentnymi systemami budynkowymi, rozwój bardziej energooszczędnych i szybszych aktuatorów, a także implementację zaawansowanych funkcji monitorowania i diagnostyki.
Siłowniki elektryczne zawierają silniki, przekładnie oraz układy elektroniczne do sterowania. Muszą być dostosowane do siły niezbędnej do operowania zaworem oraz spełniać wymagania dotyczące szybkości działania i precyzji pozycjonowania.
Tak, ale wymagają specjalnego projektowania i certyfikacji zgodnie z normami ATEX, co obejmuje zabezpieczenia przed iskrzeniem i wybuchem.
Wyzwania obejmują zapewnienie jednoczesnego działania wszystkich zaworów, komunikację między siłownikami a centralnym systemem sterowania oraz kompensację opóźnień w reakcji poszczególnych zaworów.
W wysokociśnieniowych systemach napędy wymagają większej siły i wytrzymałości, a także lepszej ochrony przed przeciążeniami niż w systemach niskociśnieniowych.
Tak, mogą być wyposażone w zaawansowane funkcje diagnostyczne, które monitorują ich stan i wydajność, a także potrafią wykrywać i sygnalizować różne typy awarii.
Przepustowość zaworu zależy od jego konstrukcji i wielkości, a także od precyzji sterowania siłownikiem. Ważne jest, aby przepustowość była dopasowana do wymagań aplikacji, minimalizując straty ciśnienia przy pełnym otwarciu.
Zawory można zintegrować z BMS poprzez protokoły komunikacyjne takie jak Modbus, BACnet lub inne standardy przemysłowe, co umożliwia centralne monitorowanie i sterowanie.
Wyzwania te obejmują zapewnienie ochrony przed wilgocią, kurzem, ekstremalnymi temperaturami i promieniowaniem UV. Wymaga to stosowania odpowiednich materiałów i uszczelnień.
Tak, nowoczesne zawory mogą być wyposażone w moduły IoT (Internet rzeczy), umożliwiające zdalny dostęp, monitorowanie stanu i sterowanie przez Internet.
Opiekunem kategorii jest:
Kamil Baryń
Category Manager
E-mail: armaturaprzemyslowa@pneumat.com.pl
Biogram
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydziału Mechanicznego. Swoją przygodę z pneumatyką zaczynał od pracy w dziale serwisu przy maszynach konfekcjonujących. Od 2011 roku rozwija dział armatury przemysłowej w Pneumacie. „Turysta przemysłowy”, który woli spotkania z Klientami na linii produkcyjnej od oglądania „Jak to jest zrobione”.
Opiekunem kategorii jest:
Kamil Baryń
Category Manager
E-mail: armaturaprzemyslowa@pneumat.com.pl
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydziału Mechanicznego. Swoją przygodę z pneumatyką zaczynał od pracy w dziale serwisu przy maszynach konfekcjonujących. Od 2011 roku rozwija dział armatury przemysłowej w Pneumacie. „Turysta przemysłowy”, który woli spotkania z Klientami na linii produkcyjnej od oglądania „Jak to jest zrobione”.
Skontaktuj się z nami wybierając interesujący Cię region