Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Napędy elektryczne FESTO

  • Produkty
Wielkość:
90 - 160
Maks. prędkość:
od 0.5 - od 1 M/S
Luz cofania:
od 150 MIM
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 88
Wielkość:
100
Konstrukcja:
Elektromechaniczna oś liniowa
Symbol:
00991212 - 00991214
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 10
Wielkość:
60 - 80
Konstrukcja:
Elektromechaniczna oś liniowa
Symbol:
00991212
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 20
Wielkość:
100
Konstrukcja:
Elektromechaniczna oś liniowa
Symbol:
00991211
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 8
Wielkość:
80
Konstrukcja:
Elektromechaniczna oś liniowa
Symbol:
00991211
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 24
Wielkość:
80 - 120
Maks. prędkość:
od 5 M/S
Pozycja montażu:
dowolny
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 20
Wielkość:
70 - 120
Maks. prędkość:
od 0.5 do 0.75 - od 1.5 do 1.875 M/S
Średnica śruby:
od 12 - od 25 MM
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 34
Wielkość:
45 - 80
Maks. prędkość:
od 1.2 - od 1.5 M/S
Pozycja montażu:
dowolny
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 28
Wielkość:
32 - 80
Maks. prędkość:
od 0.6 - od 1 M/S
Średnica śruby:
od 8 - od 16 MM
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 29
Wielkość:
70 - 120
Maks. prędkość:
od 0.5 - od 1.5 M/S
Średnica śruby:
od 12 - od 25 MM
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 34
Wielkość:
70 - 120
Maks. prędkość:
od 5 M/S
Pozycja montażu:
dowolny
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 20
Wielkość:
45 - 60
Maks. prędkość:
od 1.04 - od 1.2 M/S
Pozycja montażu:
poziomo
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 18
Wielkość:
45 - 60
Maks. prędkość:
od 0.25 M/S
Średnica śruby:
od 12 - od 10 MM
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 21
Wielkość:
35
Maks. prędkość:
od 0.72 - od 1.2 M/S
Pozycja montażu:
poziomo
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 6
Wielkość:
35 - 55
Maks. prędkość:
od 0.9 do 3 - od 0.35 do 3 M/S
Pozycja montażu:
dowolny
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 24
Wielkość:
60 - 110
Maks. prędkość:
od 5 M/S
Pozycja montażu:
dowolny
Ocena średnia:
Pneumat System nie weryfikuje treści opinii zamieszczanych na stronie internetowej.
Liczba wariantów: 33
Manager Rozwoju Produktu

Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.

Manager Rozwoju Produktu

Opiekunem kategorii jest:
Mateusz Kędzierski
Manager Rozwoju Produktu
tel.: 518 307 858
email: mateusz.kedzierski@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent Politechniki Poznańskiej (kierunek Mechatronika na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania) posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Wyspecjalizowany w doborze i optymalizacji układów pneumatycznych. W firmie Pneumat. odpowiedzialny za rozwiązania FESTO.



Faq - Napędy elektryczne FESTO - Najczęściej zadawane pytania

Główne różnice między seriami napędów EGC-TB (z prowadnicą na rolkach) i EGC-BS (z prowadnicą ślizgową) Festo są:
  • typ prowadnicy - EGC-TB używa prowadnic na rolkach, które oferują mniejsze tarcie i wyższą prędkość, natomiast EGC-BS wykorzystuje prowadnice ślizgowe, które są bardziej kompaktowe i koszt-efektywne
  • nośność i sztywność - EGC-TB jest bardziej odpowiedni dla aplikacji wymagających większych obciążeń i wyższej sztywności dzięki konstrukcji na rolkach
  • zastosowanie - EGC-TB jest idealny do zastosowań wymagających szybkich ruchów i dużych obciążeń, podczas gdy EGC-BS jest bardziej odpowiedni dla aplikacji z mniejszymi obciążeniami i gdzie koszty oraz kompaktowość są kluczowe
Napędy ELGC-TB i ELGC-BS to kompaktowe napędy liniowe, które charakteryzują się:
  • wysoka precyzja - obie serie zapewniają precyzyjne pozycjonowanie, co jest kluczowe w automatyzacji i robotyce
  • niska masa - lekka konstrukcja sprawia, że są one idealne do zastosowań, gdzie niska masa jest ważna, takich jak manipulacja delikatnymi obiektami
  • szeroki zakres zastosowań - od montażu elektroniki po zadania pick-and-place, ELGC-TB i ELGC-BS są elastyczne w zastosowaniach dzięki różnym opcjom konfiguracji

ELGC-TB z prowadnicą na rolkach jest szczególnie odpowiedni do szybszych i cięższych zastosowań, ELGC-BS z prowadnicą ślizgową jest lepszy do aplikacji wymagających wysokiej precyzji w ograniczonej przestrzeni.

Napędy ELGA-BS-KF i ELGA-TB-KF charakteryzują się:
  • wysoka sztywność i nośność - szczególnie seria ELGA-TB-KF z prowadnicami na rolkach, idealna do zadań z większym obciążeniem
  • modułowe opcje mocowania - oba modele oferują różnorodność w opcjach mocowania, co umożliwia ich łatwą integrację z istniejącymi systemami
  • przystosowanie do środowisk krytycznych - obie serie są dostępne z opcjami takimi jak klasy czystości, odpowiednie do użytku w czystych warunkach, np. w produkcji półprzewodników
Zalety napędów ELGS-TB (z prowadnicą na rolkach) i ELGS-BS (z prowadnicą ślizgową) obejmują:
  • kompaktowość - są one szczególnie małe i lekkie, co czyni je idealnymi do zastosowań w ograniczonych przestrzeniach
  • ekonomiczność - ELGS-BS oferuje koszt-efektywne rozwiązanie dla aplikacji, gdzie wymagana jest precyzja, ale nie są krytyczne duże obciążenia czy ekstremalna prędkość
  • dostosowanie do różnorodnych aplikacji - oferują dobre rozwiązanie zarówno dla lekkich zadań montażowych, jak i dla aplikacji wymagających precyzyjnego pozycjonowania
Napędy ELGE-TB (z prowadnicą na rolkach) i ELGR (napęd rotacyjny) są idealne do zastosowań z dużymi obciążeniami dynamicznymi dzięki:
  • wysoka sztywność i nośność - pozwalają na przenoszenie większych obciążeń bez deformacji czy utraty precyzji
  • wytrzymałość na wysokie prędkości operacyjne - są zdolne do szybkich operacji z minimalnym ryzykiem wibracji czy niestabilności
  • opcje dostosowania do specyficznych potrzeb - dostępne z różnymi opcjami montażu i konfiguracji, które umożliwiają ich użycie w szerokiej gamie aplikacji przemysłowych
Główne wyzwania w integracji napędów ELCC (kompaktowy napęd liniowy) obejmują:
  1. Kompatybilność z istniejącymi systemami sterowania - wymagają integracji z różnymi PLCs i systemami kontroli. Użycie uniwersalnych interfejsów komunikacyjnych i programowalnych sterowników może to ułatwić.
  2. Precyzyjne wymagania montażowe - precyzja montażu jest krytyczna dla zachowania właściwości operacyjnych napędu. Precyzyjne środki, takie jak laserowe systemy pomiarowe i specjalistyczne narzędzia instalacyjne, są zalecane do zapewnienia odpowiedniej instalacji.
  3. Zapewnienie niezbędnej sztywności i stabilności - w przypadkach dużych obciążeń dynamicznych, odpowiednie wzmocnienia konstrukcyjne i użycie materiałów o wysokiej sztywności są kluczowe.
Zalecenia dotyczące konserwacji dla ELGA-BS-KF obejmują:
  • regularne inspekcje - sprawdzanie stanu mechanicznego i elektrycznego napędu, w szczególności prowadnic, śrub i połączeń elektrycznych
  • czyszczenie - regularne usuwanie zanieczyszczeń z komponentów napędu, szczególnie z prowadnic i śrub napędowych, co zapobiega ich przedwczesnemu zużyciu
  • smarowanie - stosowanie rekomendowanych smarów na śruby napędowe i prowadnice, co minimalizuje tarcie i zapobiega korozji
Integracja napędów ELGS-TB i ELGS-BS z systemami automatyki może być osiągnięta przez:
  • wykorzystanie standardowych protokołów komunikacyjnych - takich jak EtherCAT czy PROFINET, które umożliwiają łatwą integrację z różnymi systemami kontroli.
  • programowanie adaptacyjne - użycie zaawansowanych algorytmów, które pozwalają napędom automatycznie dostosować parametry operacyjne w odpowiedzi na zmieniające się warunki procesu.
  • synchronizacja z innymi komponentami systemu - dostosowanie czasów pracy napędów do innych operacji w linii produkcyjnej, co zwiększa ogólną wydajność i redukuje przestoje.
Procedury demontażu dla ELGE-TB i ELGR powinny obejmować:
  • odłączenie zasilania - zapewnienie, że wszystkie źródła zasilania są bezpiecznie odłączone przed rozpoczęciem pracy
  • dokładne oznakowanie wszystkich komponentów - ułatwia to ponowny montaż i zapobiega pomyłkom
  • użycie odpowiednich narzędzi - stosowanie narzędzi zalecanych przez producenta minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych komponentów
Potencjalne problemy operacyjne napędów ELGR mogą obejmować:
  1. Wibracje i hałas - możliwe przyczyny to luźne komponenty, niewłaściwe smarowanie, czy uszkodzenia mechaniczne. Regularne inspekcje i odpowiednie smarowanie mogą pomóc w eliminacji tych problemów.
  2. Błędy pozycjonowania - niewłaściwa kalibracja czy zużycie mechaniczne mogą prowadzić do błędów pozycjonowania. Regularna kalibracja i wymiana zużytych części są zalecane.
  3. Problemy z komunikacją - usterki w połączeniach elektrycznych lub błędy w oprogramowaniu mogą zakłócać komunikację. Sprawdzanie połączeń i aktualizacja oprogramowania są kluczowe dla utrzymania prawidłowej pracy napędów.
Napędy ELGS-BS mogą przyczynić się do poprawy efektywności energetycznej przez:
  • niskie tarcie prowadnic ślizgowych - minimizuje to straty energii związane z ruchem, szczególnie w aplikacjach o wysokiej dynamice
  • precyzyjne sterowanie - umożliwia dokładne aplikowanie siły tylko tam, gdzie jest to potrzebne, co zmniejsza ogólne zużycie energii
  • optymalizacja trajektorii - zaawansowane algorytmy sterowania mogą planować ruchy tak, aby minimalizować nieefektywne przestoje i zmaksymalizować szybkość przy zachowaniu niskiego zużycia energii
Napędy ELGE-TB zawierają szereg funkcji bezpieczeństwa, takich jak:
  • czujniki krańcowe - automatycznie zatrzymują napęd przy osiągnięciu końca zakresu ruchu, co zapobiega uszkodzeniom mechanicznym
  • moduły diagnostyczne - monitorują stan napędu i mogą automatycznie informować o potrzebie konserwacji lub potencjalnych problemach, co pozwala na szybkie reagowanie i minimalizację przestojów
  • integracja z systemami E-stop - możliwość szybkiego zintegrowania z awaryjnymi systemami zatrzymującymi, co jest kluczowe w zapewnieniu bezpieczeństwa operacyjnego
Wyzwania instalacyjne przy montażu napędów ELGR obejmują:
  1. Wymagania dotyczące przestrzeni - ELGR są stosunkowo duże i ciężkie, co może stanowić wyzwanie w ograniczonych przestrzeniach.
  2. Precyzja montażu - nieprecyzyjny montaż może prowadzić do przyspieszonego zużycia i mniejszej efektywności. Użycie specjalistycznych narzędzi montażowych i technik może pomóc w zachowaniu wymaganej precyzji.
  3. Zarządzanie kablami - poprawne zarządzanie kablami jest krytyczne, aby zapobiec interferencji i uszkodzeniom podczas operacji. Planowanie ścieżek kablowych i użycie odpowiednich zabezpieczeń może to ułatwić.
Dla napędów ELCC zalecane procedury konserwacyjne to:
  • regularne smarowanie - zapewnia płynny ruch i minimalizuje zużycie komponentów
  • czyszczenie komponentów - usuwanie zanieczyszczeń, które mogą akumulować się na prowadnicach i innych ruchomych częściach
  • sprawdzanie połączeń elektrycznych - regularne kontrole, czy wszystkie połączenia są bezpieczne i nie występują luźne przewody, co może prowadzić do awarii elektrycznych
Najczęstsze problemy związane z napędami ELGA-TB-KF to:
  1. Wibracje - nieprawidłowo zainstalowane lub wyregulowane napędy mogą produkować nadmierne wibracje, które wpływają na ich precyzję i trwałość. Regularne przeglądy i właściwe ustawienie są kluczowe.
  2. Zużycie mechaniczne - naturalne dla ruchomych części, ale można je minimalizować przez stosowanie rekomendowanych smarów i regularną wymianę części eksploatacyjnych.
  3. Błędy programowania - nieprawidłowe kodowanie lub błędy w oprogramowaniu sterującym mogą powodować nieoczekiwane zachowania; aktualizacje oprogramowania i dokładne testy są zalecane.
Integracja napędów ELGS-TB z systemami PLC wymaga:
  • wykorzystania kompatybilnych protokołów komunikacyjnych - takich jak EtherNet/IP, Modbus, czy PROFINET, które umożliwiają łatwe połączenie i komunikację
  • programowania logicznego - należy zaprogramować PLC do interpretacji sygnałów z napędów i odpowiedniego reagowania w zależności od potrzeb procesu
  • testowania i walidacji - pełne przetestowanie systemu po integracji, aby upewnić się, że wszystkie komponenty funkcjonują prawidłowo i efektywnie
Dla aplikacji o wysokiej precyzji, napędy ELGE-TB powinny być używane zgodnie z zaleceniami:
  • analiza kodów błędów - wiele napędów ELGR jest wyposażonych w systemy diagnostyczne generujące kody błędów, które mogą pomóc w lokalizacji problemu
  • inspekcja wizualna - regularne kontrole stanu fizycznego napędu, w poszukiwaniu oznak zużycia czy uszkodzeń mechanicznych
  • testy funkcjonalne - przeprowadzanie testów ruchowych, aby sprawdzić reakcję napędu na komendy i jego ogólną wydajność
Najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa przy używaniu napędów ELCC obejmują:
  1. Integracja z systemami bezpieczeństwa - napędy powinny być zintegrowane z systemami E-stop i innymi środkami bezpieczeństwa, aby umożliwić szybką reakcję w przypadku awarii.
  2. Szkolenia dla operatorów - wszyscy użytkownicy napędów powinni być regularnie szkoleni z ich prawidłowego używania i procedur awaryjnych.
  3. Regularne przeglądy bezpieczeństwa - sprawdzanie, czy napędy i ich komponenty są w dobrym stanie i czy systemy bezpieczeństwa funkcjonują prawidłowo, co może zapobiec wielu wypadkom i awariom.
Efektywna diagnostyka problemów z napędami ELGR obejmuje:
  • analiza kodów błędów - wiele napędów ELGR jest wyposażonych w systemy diagnostyczne generujące kody błędów, które mogą pomóc w lokalizacji problemu
  • inspekcja wizualna - regularne kontrole stanu fizycznego napędu, w poszukiwaniu oznak zużycia czy uszkodzeń mechanicznych
  • testy funkcjonalne - przeprowadzanie testów ruchowych, aby sprawdzić reakcję napędu na komendy i jego ogólną wydajność